TRUCKNIEUWS 2012TRUCKNIEUWS 2012In Kortrijk, in Belgie, heeft een panel aan professionals de nieuwe Actros van Mercedes Benz tot "Truck of the Year 2012 verkozen". Het is de vierde keer dat de Actros deze titel binnenhaalt.Mercedes Benz is de vrachtwagenfabrikant die de meeste titels heeft binnengehaald op deze verkiezing die gericht is op de technologische vooruitgang. Vorig jaar, op de Salon IAA van Hannover, heeft het model Atego van de Duitse fabrikant de titel Truck of the Year 2011 binnengehaald. |
Archief |
Nieuwe Scania 8x4 voor Fa. van Leuken, Schaijk28 december 2012 - Onlangs is er een nieuwe Scania 8x4 kraanwagen afgeleverd aan Fa. van Leuken uit Schaijk. De opbouw werd gedaan door Bofram Techniek. Deze voorzag de Scania van een Atlas 190.2E-A3 laadkraan met radiobediening. Speciaal aan deze auto is de opklapbare hoogsta. Het voertuig is verder afgebouwd met een 2 zijden kipper met hydraulisch zijbord.
|
Nieuwe Iveco 4x4 voor Van Dijk Bronbemaling, Lithoijen8 december 2012 - Sinds enkele weken beschikt Van Dijk Bronbemaling over een nieuwe Iveco 4x4 trekker met laadkraan. De opbouw werd gedaan door Bofram Techniek. Deze voorzag de Iveco van een Atlas 240.2E A6 met radiografische afstandsbediening.
|
Nieuwe Mercedes Arocs
|
Nieuwe Volvo FH 10x4 voor van Grinsven B.V.24 november 2012 - Van Grinsven B.V., gevestigd in het Brabantse Schaijk, heeft haar wagenpark uitgebreid met een extra lage 5-assige Volvo FH16 540 pk 10x4 zwaartransporttrekker met 150 ton/meter kraan. Het bedrijf is gespecialiseerd in kraanverhuur, nationaal en internationaal transport en complete fabrieksverhuizingen in binnen- en buitenland. De truck is geleverd door BAS Volvo Trucks.In een reactie geeft directeur/eigenaar Marco van Grinsven aan dat hij tot de aanschaf van dit model is overgegaan vanwege de hoge betrouwbaarheid. "Deze Volvo doet eenvoudigweg wat in de folder wordt beloofd, voor 100%. Het is een bijzonder betrouwbaar model. We hebben daarbij opnieuw voor BAS Volvo Trucks gekozen, omdat zij voor eenzelfde betrouwbaarheid staan."Het totaal aantal Volvo's in het wagenpark van Van Grinsven komt met deze nieuwe truck op vier. Van Grinsven beschikt al over een Volvo FH 4x2 X-low met midliftas en twee extreem lage trucks voorzien van een gestuurde naloopas. Alle drie voorzien van een schotelhoogte van 95 centimeter en 18 ton schoteldruk. Daarmee speelt Van Grinsven op innovatieve wijze op de marktvraag in.De zeer bijzondere Volvo FH16 wordt door HLS B.V. in Veghel voorzien van een Palfinger PK150002G 150 ton/meter autolaadkraan. Dit is, met een liftcapaciteit van 5.000 kg op 19 meter, de zwaarste in zijn klasse. Daarnaast is de truck uitgerust met frontafstempeling aan de voorzijde cabine, een hydraulische 4,5 tons hijslier, twee mechanische giekverlengingen (bereik van 23,9 meter) en een mechanische jib. Deze luxe uitgevoerde lage en compacte 5-asser is erg wendbaar doordat de extra, door ESTEPE bijgebouwde vijfde as, een gestuurde naloopas is. Marco van Grinsven: "De extra lage Volvo FH16 zal vooral ingezet gaan worden voor gecombineerd transport met kraanwerk." Van Grinsven is een dynamisch bedrijf, 24/7 uur per dag bereikbaar, zodat optimale service en kwaliteit kan worden geboden. Het bedrijf is al 49 jaar actief..
|
Nieuwe Volvo FH-750 voor Van De Haterd, Oss20 november 2012 - Medio volgend jaar zal er een nieuwe Volvo FH16 4x2 trekker afgeleverd gaan worden bij van de Haterd is Oss. Het betreft een nieuwe Volvo FH16, voorzien van een 16-liter D16G-motor, die een machtige 750 pk leverd.
|
Nieuwe Volvo 10x4 voor van Grinsven, Schaijk
|
Veelzijdige MAN TGM 15.520 voor Theo Pouw
|
Nieuwe Volvo FE voor Heijmans, Rosmalen
|
Nieuwe Volvo FMX voor van Lijssel, Den Bosch
|
Speciale
MAN TGX 53.540 voor Martens en Van Oord
|
Nieuwe MAN TGS voor H.A. van den Hurk Grondwerken, Sint-Michielsgestel4 oktober 2012 - Onlangs is door MAN Eindhoven een MAN TGS 26.440 6X6BB afgeleverd aan H.A. van den Hurk Grondwerken BV uit Sint-Michielsgestel. Jansen Hydrauliek Service heeft de MAN voorzien van een HMF 2020K3 autolaadkraan in combinatie met 3-zijdekipper.
|
Nieuwe Mercedes Econic's voor Harry Vos, Oss
|
Van de Wetering moderniseert wagenpark met 10 Volvo FMX kippers
|
Eerste 4 MAN trucks voor Aduco Nederland b.v
|
Nieuwe Volvo FMX voor Gubbels, Helvoirt
|
Nieuwe Mercedes voor Van Boxtel Groep, Heeswijk
|
Nieuwe MAN TGX voor van Dalen, Huissen
|
|
10 Nieuwe DAF trekkers voor Bowie Transport
|
Nooteboom PXE dieplader-Interdolly combinatie voor Martens en Van
Oord
|
Nieuwe Volvo FH 460 10x4 voor van de Beeten, Veghel21 augustus - BAS Veghel heeft een nieuwe Volvo FH 420pk 10x4 vrachtwagen geleverd aan Van de Beeten B.V. te Veghel. Deze vrachtwagen is voorzien van een I-Shift II automatische versnellingsbak met kick-down, een Meritor 10 tons gestuurde voorloopas, een full innerliner chassis, Xenon verlichting en een Driver Deluxe pakket. Jansen Hydrauliek Service heeft de Volvo FH 460 10x4 voorzien van een achteroverkipper met multikappen.
|
Nieuwe MAN TGX 53.540 10x4 6 BLS XXLvoor Martens en van Oord
|
2e Scania G400 8x4 voor Fa. van der Donk, Vinkel
|
Iveco Euro 6 voor Reinigingsdiensten Rd4 Heerlen8 augustus 2012 - Iveco zette begin dit jaar bij Rd4 Reinigingsdiensten
te Heerlen een Stralis 6x2 met Cursor 9 Euro 6 motor ingezet voor een
duurzaamheidstest in. Dat leidt tot zoveel tevredenheid bij Rd4 dat
er twee extra Stralis' Euro 6 zijn besteld. De duurzaamheidstests vonden
afgelopen jaren plaats in verschillende Europese landen en in allerlei
toepassingen. Met dit specifieke chassis, voorzien van een huisvuilopbouw
met zijbelading, wordt door Iveco de prestatie getest van de nieuwe
gepatenteerde HI-eSCR bij toepassingen waarbij de motor vaak op lage
temperatuur veel stop en go' bewegingen maakt.
|
Scania G400 8x4 voor Fa. van der Donk, Vinkel
|
3x Mercedes Actros W.B. van der Donk, Vinkel3 augustus 2012 - Vandaag zijn door Ruttchen Veghel twee van de drie Mercedes Actros 2645 trekkers afgeleverd aan W.B. van der Donk uit Vinkel. Helaas was de derde nog niet helemaal gereed, deze zal in de loop van volgende week komen. Achter elke trekker zal een 3-assige geisoleerde kipperoplegger komen van AJK.
|
Nieuwe MAN TGX voor Rinus Hanegraaf, Lithoijen2 augustus 2012 - Onlangs is door MAN Eindhoven een MAN TGX 26.440 6X2/4 BLS afgeleverd van Rinus Hanegraaf Transport uit Lithoijen.
|
Nieuwe MAN TGS 10x4 voor Raijmakers, Someren
|
Nieuwe Terberg 6x6 voor A. van Gent, Kerkdriel28 juli 2012 - Voor A. van Gent en Zn. BV uit Kerkdriel is door Jansen Hydrauliek Service een Terberg F1350 6x6 voorzien van een achteroverkipper.
|
Nieuwe MAN TGS voor Van Der Zanden, Tilburg28 juli 2012 - Onlangs is door MAN Tilburg een MAN TGS 43.440 8x6 WSA afgeleverd aan van der Zanden uit Moergestel. Jansen Hydrauliek Service heeft voor van der Zanden een MAN TGS voorzien van een AJK haakarmsysteem en leverde tevens een kippercontainer in bedrijfskleur. De ombouw naar Wide Spread werd gedaan door Wierda Voertuig Techniek.
|
Aanschaf nieuwe Euro 6 vrachtwagens voor Heeren Roosendaal26 juli 2012 - Recentelijk heeft Heeren Roosendaal geïnvesteerd in 11 nieuwe Mercedes-Benz Euro 6 vrachtwagens. Het grote voordeel van deze nieuwe euro 6 motoren is dat de uitstoot van schadelijke stoffen tot een nauwelijks meetbaar niveau is gereduceerd. Tevens zijn ze ontwikkeld voor een zo laag mogelijk brandstofverbruik. Op dinsdag 13 maart showde Heeren Transport B.V. de eerste van een serie nieuwe vrachtwagens bij SNB. Het betrof de compleet nieuw ontworpen Mercedes Benz Actros op basis van de emissienorm Euro 6. Mercedes Benz heeft de eer als eerste Europese producent vrachtwagens uit te leveren op basis van de nieuwste Euro 6 norm. Op basis van deze nieuwe norm, die pas eind 2014 van kracht wordt, reduceren de emissies van NOx (-/- 80%) en fijn stof (-/-66%) aanzienlijk. Heeren liep in het verleden al voorop bij de introductie van Euro 5 en is nu een van de eerste transportbedrijven in Nederland die de stap naar Euro 6 maakt. Gezien de goede samenwerking tussen Heeren en SNB en de gemeenschappelijke milieudoelstellingen, heeft Heeren besloten alle vrachtwagen die voor SNB rijden te vervangen door deze nieuwe Euro 6 vrachtwagens. Uitlevering zal de komende weken plaatsvinden. (bron Mercedes-Benz.nl)
|
Nieuwe Volvo FH 460 6x2 voor Gaffert, Veghel23 juli 2012 - BAS Veghel heeft een nieuwe Volvo FH 460pk 6x2 gestuurde voorloopas trekker geleverd aan Gaffert B.V. te Veghel. Gaffert B.V. is expert in speciaal transport en kraanverhuur. Al ruim 70 jaar houdt het bedrijf zich succesvol bezig met horizontaal en verticaal transport. Daarnaast verzorgen zij ook machineverhuizingen.(Bron BAS Volvo)
|
MANs nieuwe TG-serie met Euro622 juli 2012 - Op de internationale bedrijfsautotentoonstelling IAA
2012, die van 20 tot en met 27 De nieuwe TGX en TGS onderscheiden zich door uitstekende prestaties met een duidelijk accent op functionaliteit en efficiency. Een fraai voorbeeld van aanpassingen in de cabine is het nieuwe radio-navigatiesysteem MAN Media Truck Advanced (MMT) dat centraal in de middenconsole is geplaatst. MMT combineert entertainment en navigatie. Het heeft een 5 inch touchscreen en beschikt onder andere over de bekende radiofuncties AM/FM, Traffic Message Channel (TMC), Radio Data System (RDS) en een vierkanaals audioversterker. Maar ook een USB/AUX poort en Bluetooth ontbreken niet.In voertuigen in de gewichtsklassen van 7,5 tot 26 ton, de TGL- en TGM-series die sinds 2005 op de markt zijn, introduceert MAN op de IAA 2012 geheel vernieuwde types. Behalve het nieuwe familiegezicht hebben de TGL en TGM ook een nieuw cabine-interieur gekregen. Er is veel gedaan om de beleving van kwaliteit en comfort verder te optimaliseren. Voorbeelden daarvan zijn de elementen van geborsteld aluminium en de satijn verchroomde deurgrepen. Andere vernieuwingen zijn het functionelere instrumentenpaneel, de ergonomisch gevormde en logischer geplaatste bedieningselementen en het verbeterde, stillere ventilatiesysteem en klimaatregeling. Bovendien biedt het nieuwe cabine-interieur meer opbergruimte.MAN laat op de IAA 2012 het studiemodel zien van zijn hybride aangedreven Metropolis. Deze bijzondere vrachtauto, op basis van een MAN TGS 6x2-4, is bedoeld voor intensieve stedelijke distributie. Zonder uitlaatemissies en zonder geluidsoverlast rijdt hij elektrisch en zonder CO2-uitstoot door de stad. De Metropolis heeft een 203 kW elektromotor die wordt gevoed door een Lithium-Ion batterij met een vermogen van 105 kWh. Om de auto voldoende reikwijdte te geven, wordt de accu opgeladen door een generator die wordt aangedreven door een stille V6 TDI-dieselmotor van Volkswagen. Om de Metropolis in de harde dagelijkse praktijk te testen, gaat hij twee jaar in de regio Antwerpen-Brussel rijden als huisvuilauto.)
|
2x Nieuwe Volvo FMX 8x4 WS voor A.L. van de Wetering, Heesch20 juli 2012 - Ook de laatste 2 Volvo's zullen binnenkort afgeleverd worden aan A.L. vd Wetering BV uit Heesch. De beide wagen hebben inmiddels de bekende rood-grijze kleuren en ook de achteroverkipper is er op geplaatst door Jansen Hydrauliek Service. De as aanpassing van 8x4 naar widespread werd gedaan door Estepe.
|
2x Nieuwe Volvo FMX voor A.L. van de Wetering, Heesch9 juli 2012 - De laatste 2 Volvo's staan klaar om richting de spuiter te gaan om te transformeren in de rood-grijze kleuren van A.L. vd Wetering BV uit Heesch, waarna ze door kunnen naar Jansen Hydrauliek Service waar ze beide voorzien gaan worden van een achteroverkipper. Het betreft hier de laatste 2 kippers welke uitgevoerd zullen worden als een 8x4 W.S.
|
Nieuwe MAN TGS 8x4 WS voor Arno van Dungen, Haarsteeg6 juli 2012 - Onlangs is door MAN Den Bosch een MAN TGS 43.440 8x4 WS afgeleverd van Aannemings- en sloopbedrijf Arno van den Dungen BV. uit Haarsteeg. De MAN werd bij Jansen Hydrauliek Service voorzien van een AJK haakarmsysteem. De ombouw naar Wide Spread werd gedaan door Wierda Voertuig Techniek.
|
7e en 8e Nieuwe Volvo FMX voor A.L. van de Wetering, Heesch3 juli 2012 - Er lijkt geen einde te komen aan de stroom nieuwe trucks voor A.L. vd Wetering BV uit Heesch. Inmiddels is de 7e & 8e Volvo FMX door Jansen Hydrauliek Service voorzien van een achteroverkipper.
|
Mercedes 10x8 kiepauto voor Hagen uit Weesp25 juni 2012 - Betonmixer verhuurder R. Hagen BV uit Weesp heeft recent een nieuwe Mercedes 4144 10x8 kiepervrachtauto geleverd gekregen. Hagen groep gebruikt de 5-assige kipper voor het transport van zand, grind, menggranulaat, stelspecie en stampbeton. De truck is tevens geïsoleerd voor het rijden van asfalt. De vrachtauto is geleverd door Stern Trucks. Vertegenwoordiger Joost Hemstede heeft de auto overhandigd aan Ria Hagen, relatiebeheerder van de Hagengroep. R. Hagen BV is een gespecialiseerd bedrijf in de grondverzet, wegenbouw en waterbouw. Voor een groot aantal aannemers en opdrachtgevers voeren zij grondwerk, straatwerk, rioolwerk, sloopwerk en onderhoudswerk uit. Door Hagen's jarenlange ervaring in deze sector en een breed assortiment aan machines en voertuigen zijn zij in staat om complete projecten op een professionele en vakkundige wijze uit te voeren. Het materieelpark bestaat uit kiepauto's, betonmixers, shovels en graafmachines. Hagen heeft een eigen loswal waardoor ze altijd uit voorraad zand, grind, beton, stelspecie en stampbeton kunnen leveren. De Hagengroep beschikt over een eigen betoncentrale en levert gecertificeerde KOMO betonmortel in de regio Amsterdam, Utrecht, Almere en Gooi en Vechtstreek. (bron Mercedes-Benz.nl)
|
6e Nieuwe Volvo FMX voor A.L. van de Wetering, Heesch25 juni 2012 - Inmiddels is de derde Volvo FMX 5-asser 10x4 van A.L. vd Wetering BV uit Heesch door Jansen Hydrauliek Service voorzien van een achteroverkipper. De FMX is er 1 uit een serie van 10 stuks totaal, waaronder o.a. ook enkele 8x4's en dit is de derde 10x4.
|
BUKO Transport neemt zes Terberg trucks in gebruik voor
asfalttransport
|
Jenniskens investeert in een nieuwe 4-assige Scania kraanwagen19 juni 2012 - Jenniskens kraanverhuur heeft deze week zijn nieuwe Effer 685 in gebruik genomen. De Scania 4 assige vrachtwagen, is voor zien van een Effer 685 met 6X hydraulisch uitschuifbare hoofdmast en een 6X hydraulisch uitschuifbare Jib. Goed voor een totale lengte van 30,09 meter en een capaciteit van 810 kg op deze lengte. Jenniskens heeft met deze kraan de wereldprimeur. Dit is de eerste door Effer geleverde 685 die in bedrijf is. wij wensen Hans met deze nieuwe aanwinst van harte proficiat en veel veilige hijsklussen toe.
|
Nieuwe Ginaf X 5250 TS voor Mus Transport, Herwijnen19 juni 2012 - Door Ginaf Service Ederveen is een nieuwe Ginaf X 5250 TS (10 x 4) EURO 5 afgeleverd aan Mus Transport uit Herwijnen. De 10x4 heeft het hoogste wettelijk laadvermogen in zijn klasse. Optimale benutting van de aslasten en grote technische reserve zijn de kenmerken van dit chassis. De wagen is voorzien van een geisoleerde Ruizeveld kipper met vloeistofdichte achterklep en hydraulische afdek kleppen.(Bron Ginaf).
|
5e Nieuwe Volvo FMX 10x4 voor A.L. van de Wetering9 juni 2012 - Inmiddels is de tweede Volvo FMX 5-asser 10x4 van A.L. vd Wetering BV uit Heesch door Jansen Hydrauliek Service voorzien van een achteroverkipper. De FMX is er 1 uit een serie van 10 stuks totaal, waaronder o.a. ook enkele 8x4's en dit is de tweede 10x4.
|
2e DAF XT voor A. Jansen, Son
|
Nieuwe Volvo FMX 6x4 voor BGM Beers
|
Nieuwe Volvo FMX 10x4 voor Raijmakers
|
Nieuwe Volvo FM 10x4 voor Van Eeuwijk, Velddriel22 mei 2012 - Door BAS Oss is een nieuwe Volvo FM 420pk 10x4 vrachtwagen geleverd aan Van Eeuwijk B.V. te Velddriel. Het bedrijf Van Eeuwijk in Velddriel is in 1925 opgericht door Lambert van Eeuwijk voor het vervoer van groenten en fruit van zijn boerderij naar de stad. Ook zijn zoons zijn verder gegaan in de teelt, het transport en het verhandelen van groenten en fruit, terwijl Hendrik van Eeuwijk zich na de Tweede Wereldorlog toelegde op het vervoer van zand en grind. In 1976 werd het bedrijf overgenomen door diens zoon Martin van Eeuwijk, die het bedrijf heeft voortgezet en het verzetten van grond uitbreidde met het verzetten van machines. Daarmee werd de basis gelegd voor de huidige onderneming. Sinds een aantal jaren voert Van Eeuwijk exceptionele transporten uit in binnen- en buitenland. In 2008 heeft de vierde generatie zijn intrede gedaan in het bedrijf. Daarmee zijn de service en de zorgvuldigheid, die de klant van ons gewend is, ook voor de toekomst gegarandeerd.(Bron BAS).
|
Nieuwe Mercedes Actros voor Den Ouden
|
4e Nieuwe Volvo FMX 10x4 voor A.L. van de Wetering20 mei 2012 - Inmiddels is de Volvo FMX 5-asser 10x4 van A.L. vd Wetering BV uit Heesch door Jansen Hydrauliek Service voorzien van een achteroverkipper. De FMX is er 1 uit een serie van 10 stuks totaal, waaronder o.a. ook enkele 8x4's en dit is de eerste 10x4.
|
3 stuks containerwagens voor Bontrup Vastgoed en Materieel in Maastricht
|
Nieuwe Scania 6x6 voor Th. van de Camp
|
3e Nieuwe Volvo FMX voor A.L. van de Wetering, Heesch
|
|
2e Nieuwe Volvo FMX voor A.L. van de Wetering, Heesch
|
Nieuwe Volvo FMX 6x2 voor van Beers, Eersel
|
Nieuwe Volvo FMX voor A.L. van de Wetering, Heesch
|
Nieuwe Volvo FMX 10x4 voor A.L. van de Wetering23 april 2012 - Binnenkort zal de nieuwe Volvo FMX 5-asser 10x4 van A.L. vd Wetering BV uit Heesch voorzien worden van een achteroverkipper. De FMX is er 1 uit een serie van 10 stuks totaal, waaronder o.a. ook enkele 8x4's.
|
Nieuwe MAN TGS voor Martens en van Oord17 april 2012 - Voor Martens & Van Oord BV is door Ruizeveld kippers een MAN TGS 10x8 voorzien van een achterover kipper met mulit-kappen. Dit is de eerste MAN uit een serie van twee die besteld is.
|
2x Nieuwe MAN TGX voor Martens en van Oord
|
Nieuwe Volvo FH16 zwaartransport trekker voor van Grinsven
Schaijk
|
Nieuwe Volvo FMX voor A.L. van de Wetering, Heesch
|
Nieuwe MAN TGS 35.440 8x4-4 BL EEV voor Martens en van Oord1 mei 2012 - Martens en van Oord uit Oosterhout heeft onlangs een nieuwe MAN TGS 35.440 8x4-4 BL EEV in gebruik genomen. Door Jansen Hydrauliek Service is de MAN voorzien van een openlaadbak in combinatie met een HMF 3820K4 autolaadkraan. De HMF kraam heeft een maximale hijscapaciteit van 7590 kg met dan nog een vlucht van 4.5 meter. De maximale vlucht zonder mechanische verlenging is 12.2 meter met dan nog een hijscapaciteit van 2530 kg.(Bron MAN truck & bus b.v.).
|
Nieuwe Volvo FH 6x2 voor J. van Herpen Transport B.V. te Geffen
|
Nieuwe 5 asser voor H. van den Berg uit Vinkel19 maart 2012 - Het wagenpark van H. van den Berg sinds vandaag uitgebreid met een nieuwe Mercedes Actros 10x4 kipper.
|
Overname transportactiviteiten A.L. van de Wetering door Xtreem Transportgroep12 maart 2012 - Per 30 januari 2012 heeft de Xtreem Transportgroep de transportactiviteiten van A.L. van de Wetering Transport te Heesch overgenomen. De acquisitie past binnen de strategische groeistrategie van Xtreem Transportgroep en is dus een welkome aanvulling op hun bouwlogistieke diensten. De activiteiten van A.L. van de Wetering Transport worden ondergebracht bij Xtreem Bulktransport en zal de transporten van industriële bouwgrondstoffen voortzetten en in de toekomst trachten uit te breiden.(bron Xtreem).
|
MAN levert eerste drie nieuwe trucks in groene huisstijl bij Herms
BV
|
Nieuwe Volvo FMX 6x6 voor Loonbedrijf Jennissen Den Dungen10 maart 2012 - Door BAS Veghel is een nieuwe Volvo FMX 410pk 6x6 vrachtwagen
geleverd aan Loonbedrijf Jennissen V.O.F. te Den Dungen. Deze vrachtwagen
is onder andere voorzien van een Powertronic versnellingsbak en een
Driver Deluxe pakket. Daarnaast is er een Epsilon Kipperkraan type Q
170Z 84TI i.c.m. een PN 2 zijdige kipper opgebouwd. De Epsilon kipperkraan
is een Q170Z84TI, met 17 tm de sterkste kraan verkrijgbaar in dit marktsegment.
De Epsilon kipperkranen zijn geschikt voor extreem zware werkomstandigheden,
kraangroep B4. Standaard zijn deze kranen voorzien van een zeer hoge
werksnelheid met gebruik van een oliekoeler, dubbel zwenkwerk, een hoogsta,
zuigerstangbescherming op de hef- en knikcilinders, werklampen, een
zware rotator en zijn de uitschuifcilinders en slangen voor grijper
/ rotator gemonteerd in de knikgiek. De kipperkraan van Jennissen is
ook uitgevoerd met radiografische afstandsbediening en het EASY FOLD
opvouwsysteem, tevens is deze geschikt voor verstelpomp gebruik.
|
Nieuwe MAN TGS 33.480 6x4 voor MSB Lent
|
Nieuwe Volvo FM 8x4 voor van Oort uit Volkel21 februari 2012 - Onlangs heeft de firma A.M.J. Van Oort uit Volkel een nieuwe Volvo containerwagen in gebruik genomen, welke door Atlas dealer Terberg Techniek Baarlo voorzien werd van een nieuwe Atlas 240.2E kraan. De kraan is 4x hydraulisch uitschuifbaar en is voorzien van radiografische bediening, hydraulisch uitschuifbare stempelpoten, een motor start/stop en toerentalvertsellingsfunctie. De kraan is gemonteerd op het verlengde onderframe van een VDL haakarmsysteem met een capaciteit van 25 ton. De opbouw is voorzien van twee stalen gereedschapkisten,een zeilenrek en een TERBERG electrisch uitschuifbare stootbalk. Tevens is er een extra kipperleiding opgebouwd t.b.v. asfaltkleppen op de container. Het geheel is gemonteerd op een Volvo 6×4 waarna de truck voorzien is geworden van een widespread tandemstel, een 10 tons voorloopas en hydraulische voorwielaandrijving!
|
Terberg introduceert vernieuwde 10x8 op RAI
|
Nieuwe Volvo FH 6x2 trekker voor De Beijer Kekerdom
|
Romers Transport investeert opnieuw in bandenlossers als alternatief voor kippertransport17 februari 2012 - Romers Transport heeft opnieuw twee bandenlossers aan het wagenpark toegevoegd. Dit zijn vrachtwagens met een geheel nieuw type bak voor het transport van asfalt en mineralen. Het bijzondere is dat deze bak niet kiept, maar wordt gelost door een transportband (bandlossysteem). Het voordeel is geen beschadigingen aan bomen, bovenleidingen, viaducten en tunnels. Romers Transport heeft afgelopen jaar al ervaring opgedaan met het systeem. Omdat de toegevoegde waarde is bewezen, heeft het bedrijf besloten tot de aanschaf van nog eens twee bandenlossers. Dit type vrachtwagen biedt volgens Romers Transport een flink aantal voordelen op het gebied van veiligheid, duurzaamheid, logistiek en brandstof-/CO2-verbruik. Het voertuig is beter inzetbaar waar hoogte een beperking is; zonder tijdverlies zeer effectief lossen in tunnels, onder viaducten, onder bovenleidingen, onder bomen of overstekende verkeersborden. De lading kan door middel van de transportband zeer gedoseerd worden gelost. Door vermenging van het asfalt tijdens het lossen ontstaat een constantere temperatuur. Dit zorgt voor een betere kwaliteit van het asfalt met als resultaat onder andere minder vorstschade aan de asfaltlaag. De opbouw van dit voertuig zorgt ervoor dat 3 ton extra laadvermogen is toegevoegd, terwijl het voertuig een totaal gewicht heeft van maximaal 47 ton. Meer lading zorgt voor minder ritten en dit draagt actief bij aan minder CO2-uitstoot. Deze vrachtwagens zijn uitgerust met 400 pk sterke motoren, die ervoor zorgen dat de Euro 5 norm wordt behaald zonder toevoeging van AdBlue.Het voertuig beschikt over een zeer korte draaicirkel. (Bron Scania.nl)
|
Bijzondere Iveco Trakker 8x4/6 voor Sjef Rompen zand-
en grindtransport
|
De nieuwe Actros SLT 4165 S 8x4/4 van Van der Meijden
|
Firma Jansen en De Burgh ontwikkelen de DAF XT
|
Nieuwe MAN TGX voor P. van den Berg22 januari 2012 - P. van den Berg heeft onlangs een nieuwe MAN TGX 45.440 8x6 BB in gebruik genomen. De vrachtauto is voorzien van een haakarmsysteem en is door Atlas dealer Bofram uit Zeeland voorzien van een Atlas 190.2E kraan. De kraan heeft hydraulisch uitschuifbare steunpoten en is voorzien van radiografische bediening.(Bron MAN truck & bus b.v.).
|
MAN 10x8 voor transportbedrijf C. de Veer uit Heesch20 januari 2012 - Sinds enkele weken beschikt transportbedrijf C. de Veer uit Heesch over en nieuwe MAN 49.480 10x8. De tekst "I Love it" op de zonneklep heeft een hele speciale betekenis, het was namelijk een bekende uitspraak van oprichter Cor de Veer die op 29 juni 2011 plotseling is overleden. Vandaar dat deze uitspraak een mooie plaats heeft gekregen op de nieuwste aanwinst. De kipper is een 49.480 automaat, voorzien van een verstralers, zwaailanpen, een geisoleerde asfaltkipper, hydraulische baggerhaken en natuurlijk een overdruk unit.
|
Volvo FM 8x4 voor Haegens Kraanverhuur Elsendorp
|
Mercedes Actros 3344 L Widespride voor Beekmans Transport, Erp1 januari 2012 - Onlangs is door Ruttchen Veghel een Actros 3344 Widespread met containersysteem afgeleverd bij Beekmans te Erp. Deze onderneming heeft verschillende divisies met alle een eigen specialiteit. De Actros met widespread is in gebruik bij Beekmans Recycling. Het gaat om een drieassige '3344 L' met hoge banden voor een goede bodemvrijheid en een goede tractie. De auto wordt onder andere ingezet voor het vervoeren van containers van 6 tot 40 kuub. De cabine is voorzien van een overdruksysteem zodat hij gebruikt kan worden op saneringslocaties. Daarnaast is de wagen voorzien van een Nido DIN plaat zodat deze ook in het winterseizoen gebruikt kan worden voor gladheidbestrijding.
|
Mercedes-Benz Actros WideSpread voor Berg, De Lier1 januari 2012 - Enkele weken terug heeft de firma Berg Recycling in de Lier een nieuwe Mercedes-Benz Actros truck in bedrijf genomen. Deze truck wordt o.a. ingezet om afval uit de tuinbouw op te halen om te composteren. Ook containertransport van zand en puin behoort tot de werkzaamheden Vanwege de smalle tuinderslaantjes is de wendbaarheid van het materieel zeer belangrijk. De Actros is van het type 4341 K 8x4 met WideSpread achterasconstructie. De achterassen zijn allebei aangedreven en de laatste as is tevens sturend uitgevoerd. Het draagvermogen van de Widespread bedraagt 23 ton in plaats van de gewone 19 ton. Ook is het chassis waterpas te zetten, en wordt op hogere snelheid de achterasbesturing uitgeschakeld voor de recht-uit stabiliteit.Inmiddels zijn eigenaar Dirk v.d. Berg en chauffeur Michael zeer tevreden over de nieuwe truck. Met name de wendbaarheid, de nieuwste automatische versnellingsbak en het veer(rij)comfort voldoen buitengewoon goed. Tevens bespaart de constructie op de banden en het brandstofverbruik en dat is in deze tijd mooi meegenomen! (bron Mercedes-Benz.nl)
|

De
aandrijfvarianten voor de Arocs variëren van 4x2 twee-assers met
achterwielaandrijving tot 8x8/4, een vierassig voertuig met allwheeldrive
en twee stuurassen. Ook zijn er vierassers met één voor-
en drie achterassen, tal van mogelijkheden voor luchtvering en een lichtgewicht
betonmixer met enkele lucht op een aangedreven tandemas. Nieuw in de
Arocs range zijn de Loader en Grounder versies. De Loader is toegespitst
op een zo laag mogelijk eigen gewicht en een zo hoog mogelijk laadvermogen.
Met die insteek ontstaan er geoptimaliseerde 4x2 trekkers, maar ook
8x8/4 betonmixers die niet zwaarder wegen dan 9.250 kg. De Grounder
daarentegen is ontworpen voor het zware werk. De stalen plaat onder
de voorzijde van de auto, bedoeld om onder meer carter te beschermen
en net zo schuin geplaatst dat hij de hellingshoek van de auto niet
verstoord, is er maar één voorbeeld van. Euro 6 is standaard
op de nieuwe Arocs, met alle al bekende zescilinders van de Actros en
Antos plus een geheel nieuwe motor: de OM 473 met een inhoud van 15,6
liter. Vermogens lopen uiteen van 238 tot 625 pk en koppels bedragen
tussen de 1000 en 3000 Nm, ongetwijfeld over een breed bereik beschikbaar.
Het
zijn enkel vermoedens, maar het is goed mogelijk dat de 15,6 liter motor
op de Actros, en misschien ook wel op de Antos leverbaar wordt. Mercedes-Benz
is trots op de PowerShift3 automaat en heeft er genoeg vertrouwen in
om hem standaard op de Arocs te monteren. Niet in alle landen is men
zo enthousiast over PowerShift3, dus op de aanstaande optielijst zal
vast wel een manuele bak te bestellen zijn. De Arocs heeft overigens
zeven cabines in 14 verschillende versies. Standaard is de 2,3m brede
cabine leverbaar in zowel L, M als S, maar ook de 2,5 m variant is beschikbaar.
Van binnen is de cabine sterk gebaseerd op de Actros en Antos cabines.
Een bouwtruck komt pas echt goed voor de dag met een stoer uiterlijk.
Dat heeft de Arocs zeker, al ziet de auto er in het echt minder ruig
uit als de artist impression die we nu kunnen tonen. De designlijn van
de Actros en Antos is zeker wel doorgezet. Aardig gevonden zijn de agressief
ogende tandjes in de grille. Zoals het hoort zijn grote delen van de
bumper van stevig staal en zijn de koplampen beschermd. De radiator
wordt goed beschermd en een opklapbaar opstapje om naar een bemodderde
voorruit op te stijgen. Wie de nieuwe Arocs in het echt wil zien, moet
in april volgend jaar afreizen naar de Bauma beurs in München,
want daar wordt Mercedes-Benz' nieuwste bouwtruck gepresenteerd.(Bron Mercedes-Benz)







Hans
de directie voert, vertelt: Zon investering getuigt inderdaad
van vertrouwen in het merk en de service van BAS..De Volvo FMX
is bij uitstek geschikt voor de zware vrachten (tot dertig ton) over
moeilijk terrein die Van de Wetering voornamelijk vervoert. Van de tien
trucks zijn er vijf 10x4 asconfiguraties, drie 8x4 trucks en twee 8x4
widespreads. We zetten ze voornamelijk in voor korte afstanden
onder de vijftig kilometer, in de regios Noord-Brabant, Limburg,
Gelderland en Utrecht. De standaard uitrusting van de Volvo FMX voldoet
prima aan onze eisen. Voor de opbouw was er de voorwaarde dat de kipper
uit roestvast staal bestond, wat het laden en lossen van klei extra
makkelijkmaakt door de gladheid ervan. Ook zijn de kippers geïsoleerd,
zodat we er ook asfalt mee kunnen vervoeren. In de praktijk blijken
de chauffeurs van Van de Wetering zeer te spreken over de nieuwe trucks.
Het rijgedrag is goed, de vering comfortabel en ook de overstap
naar de automatisch schakelende Volvo I-Shift versnellingsbak bevalt
hen. Als Van de Wetering zijn voorkeur voor Volvo Trucks moet
verklaren, noemt hij de plezierfactor als doorslaggevende reden: Volvo
geeft ons plezier in het werk. Niet alleen voor chauffeurs achter het
stuur, maar ook voor ons in de omgang met de dealer. Het is een vereiste
dat we met plezierige mensen handelen met wie we door één
deur kunnen. Dat kunnen we al twintig jaar met de medewerkers van BAS.
De omgang is vriendelijk en oprecht. Niet alleen bij het overleg over
de aankoop; we weten uit ervaring dat eventuele problemen snel en daadkrachtig
opgelost worden. Niet voor niets hebben we met deze aankoop onze 99e
Volvo aangeschaft in de geschiedenis van het bedrijf. De volgende aankoop
is dus een jubileumfeestje waard!.(Bron BAS Volvo)

een
passende en standaard zwaartransportoplossing. Een truck met voldoende
trekkracht, een juist aantal assen, schuifschotel, goede prijs, enzovoorts.
Kortom de ideale auto voor dit werk en daarmee deed MAN zijn intrede
binnen ons truckpark dat 27 voertuigen telt. Later volgden er nog drie
andere MAN-trucks, vertelt de heer H.J. van Kraats, directeur
van ADUCO Nederland. ADUCO Nederland is een 24/7 asfalt freesbedrijf
dat in 1978 het koudfrezen in Nederland introduceerde. Binnen de 25
machines is sprake van een grote diversiteit met werkbreedten van 8
tot 380 cm werkbreedte.
brandweerwagens en passen ook prima in de MAN TGX 36.445 met tripple
achteras. Dat vinden wij een perfecte oplossing. Wij kunnen hiermee
allesmeenemenen deauto zelf is door zijn sturende assen nooit overbeladen
en is prima wendbaar. ADUCO kiest bij nieuwe vrachtautos
voor een (semi-) automatische versnellingsbak, slaapcabine en laat het
onderhoud verrichten door de leverende merkdealer. Gelet op wensen van
opdrachtgevers en bepalingen in bestekken kiest ADUCO ook altijd voor
de jongste motortechniek. In dit geval zijn alle MAN voertuigen uitgevoerd
met een Euro 5-dieselmotor (Bron MAN truck & bus b.v.).



Nieuwe
DAF 105 voor Kaal Masten, Oss


Overhandiging
van de Nooteboom diepladercombinatie door Harm van de Logt van Nooteboom
Trailers (r) aan hoofd materieelbeheer Andre Haak(l) en chauffeur Robin
van de Berg van de firma Martens en Van Oord. Martens en Van Oord is
actief in de grond-, weg- en waterbouw en daaraan gerelateerde disciplines,
zoals de handel in bouwgrondstoffen. Sinds de oprichting in 1986 heeft
het bedrijf zich ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf binnen de
sector. Martens en Van Oord beschikt over een zeer uitgebreid en modern
machinepark, waaronder diverse grote grondverzetmachines. Om deze machines
te kunnen vervoeren is gekozen voor deze
Nooteboom
PXE diepladercombinatie. Niet alleen vanwege het zeer hoge laadvermogen,
maar ook vanwege de enorme wendbaarheid en de grote hoogteslag van 60cm
van de hydraulische vering. Om een optimale gewichtsverdeling te verkrijgen
is gekozen voor de 4-aslijnen Pendel-X dieplader aan de achterzijde
en een 2-aslijnen ICP Interdolly met 5-assige MAN trekker aan de voorzijde.







septemberin
Hannover wordt gehouden, presenteert MAN een overweldigend aantal innovaties
en noviteiten. Eén van de hoofdthema's is de wereldpremière
van Euro 6 voor het programma trucks en bussen. MAN heeft voor een bijzonder
geraffineerd en efficiënt concept gekozen. Zo heeft de motor hoogwaardige
Common Rail-inspuiting, gekoelde en geregelde uitlaatgasrecirculatie
en tweefasige turbo-oplading. Deze technologie staat garant voor een
optimale verbranding en daardoor is de motor zeer zuinig en schoon.
En om aan de zeer strenge Euro 6-eisen te voldoen, worden de uitlaatgassen
nabehandeld in een geavanceerd systeem dat is samengesteld uit een SCR-module
met een geïntegreerde oxidatiekatalysator plus een CRT-filter.
Deze uitgekiende MAN-oplossing resulteert in schone uitlaatgassen in
combinatie met een laag brandstofverbruik en een hoog prestatieniveau.
De werking van het complexe uitlaatsysteem wordt continu bewaakt door
een elektronisch systeem en sensoren. Die elektronica zorgt tevens voor
het tijdig regenereren van het roetfilter.De ingenieurs van MAN hadden
voor het ontwikkelen van de Euro 6- uitvoeringen een pittige wensenlijst.
De lat lag hoog. MAN wilde een verdere verlaging van het brandstofverbruik
bereiken, zonder motorvermogen en prestaties in te leveren. En tevens
zochten zij naar een manier om de onderdelen van de uitlaatgasnabehandeling
zo licht en compact mogelijk samen te bouwen. Om zodoende het hoge nuttig
laadvermogen en de beschikbare ruimte aan het chassis, waar MAN's bekend
om staan, te behouden, evenals de grote betrouwbaarheid en de onderhoudsvriendelijkheid
van de voertuigen. De module voor de uitlaatgasnabehandeling is zowel
voor de trucks als de bussen een fraai stukje engineering.
Het
MAN-motto Euro 6 komt, efficiency blijft! is op een ingenieuze manier
ingevuld. Mooi bewijs daarvan is de MAN TGX EfficientLine. Deze truck
is ook in de Euro 6-uitvoering erg zuinig. Vergeleken met een standaard
TGX-trekker verbruikt de 'EfficientLine' per 100 kilometer zo'n drie
liter brandstof minder.In 2007 introduceerde MAN zijn nieuwe zware trucks
in de series TGX en TGS en sinds die tijd zijn deze succesvolle MAN's
niet meer weg te denken. Je ziet ze van München tot Moskou en van
Sevilla tot São Paulo. De MAN-trucks kenmerken zich onder andere
door een uitstekende rijdynamiek, een hoog rijcomfort en zeer gunstige
Total Cost of Ownership (TCO). Sinds de introductie zijn er bijna 200.000
TGX- en TGS-trucks van de band gerold. MAN Truck & Bus AG bouwt
verder op het succes van deze modellen en op de IAA Nutzfahrzeuge 2012
luidt de fabrikant een nieuw tijdperk in met de nieuwe TG-serie. De
Euro 6-trucks vallen onmiddellijk op door hun nieuwe en moderne uiterlijk.
De TGX en TGS hebben een nieuw front met een dynamisch gevormde grill;
de letters MAN en de trotse leeuw zijn prominenter geworden. In combinatie
met de chromen sierlijst straalt het front volop kracht en elegantie
uit. Maar het gaat bij de nieuwe vormgeving niet alleen om cosmetische
verfraaiingen. De aanpassingen zijn ook gedaan om de luchtweerstand
verder te verminderen en voor voldoende koellucht door de motorruimte.
Hierbij is maximaal gebruik gemaakt van de jarenlange ervaring en de
know-how van de MAN-ingenieurs.













2x
Nieuwe MAN TGS voor Martens en van Oord









Directielid
Willian Herms is binnen het bedrijf verantwoordelijk voor het materieelpark.
"Wij hadden al een kraan-kipper van MAN, maar bij de vervanging
daarvan en enkele andere voertuigen is er naar meerdere merken gekeken.
Het is MAN geworden omdat zij op dat moment voor ons de best passende
aanbieding qua product en prijs hadden voor deze drie trucks, die ieder
een eigen functie binnen ons bedrijf hebben.""De MAN TGS met
Epsilon vouwkraan en 3-zijdige BCK kipper met kleppen is een handgeschakelde
6x6 met een door Wierda opgebouwde Wide Spread met extra sturende as.
Dat maakt de draaicirkel korter en past goed bij ons werk in de bouw.
Verder ligt met deze oplossing het laadvermogen hoger. Deze auto zetten
wij ook in binnen de gladheidbestrijding bij de provincie Gelderland.
Vanuit steunpunt t Harde strooien wij rijbanen en fietspaden."
afmeting, heeft een korte draaicirkel en een zuinige en schone motor.
Ideaal voor het afleveren voor kleine en grotere afvalcontainers. Met
het oog op het vele rangeerwerk is deze auto wel voorzien van een ComfortShift
versnellingsbak met koppelingspedaal en automatische schakelfunctie.
Als trekker van kipperopleggers hebben wij gekozen voor een MAN TGX
18.440 4x2 BLS met TipMatic automaat en een door HSE geleverde TK-unit
voor de kippertrailers. Het is een auto met een laag eigen gewicht waardoor
je meer lading mee kunt nemen en ook het brandstofverbruik spreekt ons
erg aan. Door de combinatie van een 9-tons vooras en een schuifschotel
kunnen wij onze 3-assige opleggers maximaal inzetten." Het onderhoud
van de nieuwe MAN trucks verricht Herms in eigen beheer, maar maakt
daarbij wel gebruik van de originele onderdelen. Waar nodig is de technische
support van MAN Apeldoorn uiteraard altijd aanwezig. Herms vervolgt:
"Dit zijn de eerste nieuwe auto's in onze duidelijk herkenbare
strakke en groene huisstijl. Eerder hebben wij al wat van onze grijze
auto's laten omkleuren, maar MAN heeft de primeur waar het gaat om nieuwe
voertuigen.
Met
de komst van die nieuwe kleurstelling is ook onze website aangepast
en wij denken dat dit alles bij elkaar onze herkenbaarheid alleen nog
maar groter maakt."De directie van het sinds 1876 bestaande bedrijf
bestaat uit zeven familieleden (twee van de tweede generatie en vijf
van de derde generatie). Willian Herms is van de derde generatie en
vertelt nog iets meer over de onderneming: "Wij hebben een transportbedrijf,
doen grondverzet, containers en hijskranen. Verder verhuren wij rijplaten,
hoogwerkers, zamelen afvalstoffen in en verkopen zand en grint. Onze
activiteiten zijn voornamelijk gerelateerd aan de bouw. In totaal werken
er hier honderd mensen en 25 vrachtwagens, 25 kranen en 20 grondverzetmachines.
Het transportmaterieel is grotendeels afgestemd op de dagelijkse behoeften
en bestaat naast kippertrailers, uit steentrailers en twee diepladers
voor het vervoer van hoogwerkers. Tevens rijden er bij ons bedrijf tien
tautliners en koelopleggers. Deels worden deze in combinatie met een
KooiAap ingezet voor bouwgerelateerd transport, maar ook voor het vervoer
van frisdranken en gekoelde producten. Bijzonder is daarnaast het transport
van diepgevroren bloedplasma voor SanQuin bloedbanken in Nederland).(Bron
MAN truck & bus b.v.).


Door
de uitschakelbare voorwielaandrijving rijdt men zuiniger op de weg terwijl
de Steyr VG2700 zorgt voor optimale trekkracht in het zware terrein.
De moderne Volvo cabine is ver naar voren geplaatst zodat er een optimale
gewichtsverdeling is gerealiseerd. Het bewezen Dynalastic tandemstel
van 23 ton wettelijk geeft daar bij een hoge technische reserve. De
technische aslast is gebleven op een niveau van 30 ton. Terberg maakt
als enige in dit marktsegment gebruik van een dubbele platenkoppeling
met een diameter van 400 mm, daardoor is de standtijd minimaal 35% verlengd
t.o.v. een enkelplaats koppeling. In combinatie met de nieuwe carbon
synchronisatie is de vernieuwde FM 3000 geschikt voor alle toepassingen
voor de Nederlandse markt.(bron Terbergbenschop.nl).


De
geleverde Iveco Trakker met Cursor 13-motor is voorzien van paraboolvering
op de vooras en van Ecas luchtvering op de trekas (derde as). Daarnaast
is deze Trakker voorzien van twee gestuurde, luchtgeveerde en hefbare
10-tons assen die niet worden aangedreven, namelijk de tweede en de
vierde as. Het resultaat is een 4-assig voertuig met aandrijving op
de eerste en de derde as, drie stuurassen (as één, twee
en vier) en twee assen die hefbaar zijn. Vanwege de zeer specifieke
eisen die, in verband met de inzet, gesteld werden aan de kraan is hier
de keuze gevallen op een Italiaanse Marchesi kraan type M17500F gemonteerd
door Van Bouwel Kranen uit Antwerpen. De kraan is voorzien van een aankoppelbare
Fly Jib en afstandsbediening. De opbouw van het VDL kabelsysteem
C1-30-11 met een kiphoek van 72° werd verzorgd door Terberg Techniek
te Baarlo. Door de nauwe samenwerking van Terberg met Van Bouwel kon
het voertuig worden voorzien van een geïntegreerde afstempeling
aan de achterzijde gecombineerd met steunrollen waardoor het mogelijk
wordt om met een belaste en deels geheven container toch het voertuig
te verplaatsen. (Bron Koops Furness Trucks b.v.).
De
nieuwe Actros SLT 4165 S 8x4/4 van Van der Meijden is een vierassige
trekker met aandrijving op de beide achterassen. De voorste as is 9-ton
en de gestuurde voorloopas 8 ton. De aandrijving wordt verzorgd door
een V8-motor met 480 kW/650 pk. De Mercedes PowerShift automaat is voorzien
van een VIAB (Verschleissfreies Integriertes Anfahr- und Bremselement),
dit is een vloeistofkoppeling met geïntegreerde retarder. Het systeem
is eenvoudiger en lichter in gewicht en kan zeer hogere motorvermogens
en motorkoppels aan. De vloeistofkoppeling maakt gecontroleerd en slijtagevrij
wegrijden en manoeuvreren mogelijk, de lock-up functie overbrugt de
vloeistofkoppeling en voorkomt vermogensverlies waardoor het rendement
wordt verhoogd. De sterke retarder zorgt voor slijtagevrij afremmen.
In combinatie met speciale module-opleggers waarbij het aantal assen
kan worden aangepast, bedraagt het treingewicht maximaal 250 ton.
Van
der Meijden Holding BV bestaat uit verschillende ondernemingen die actief
zijn in de bouwsector. Het transportbedrijf verzorgt al decennialang
het vervoer van productie- naar bouwplaats van prefab betondelen zoals
liggers, vloeren, wanden, kolommen en andere elementen van uiteenlopende
afmetingen. Voor het transport van deze zware, hoge, lange en/of brede
ladingen beschikt het bedrijf over gekwalificeerd personeel en zeer
modern materieel. Ook verzorgt men het totale pakket van benodigde vergunningen,
ontheffingen en transportbegeleiding. Met de aanschaf van de Actros
SLT is de eerste Mercedes-Benz truck in het veertig trekkende eenheden
tellend wagenpark van Van der Meijden een feit. (bron Mercedes-Benz)

Met
de kraan is gekozen voor een Epsilon Q150Z84 kraan, feitelijk een kipperkraan,
echter uitgevoerd met een zijhoogzit. Deze kraan is voorzien van een
dubbel hydraulisch circuit (voor zeer snelle werking), hydraulisch uitschuifbare
steunpootkokers, het EASYFOLD opvouwsysteem en een zware oliekoeler.
Af fabriek is de kraan reeds KTL behandeld in het zwart. De zijhoogzit
is uitgevoerd met stoelverwarming, motor start/stop en motortoerentalregeling.
Voor de aansturing van de kraan is een zware dubbelpomp gemonteerd en
door HLS is een speciale hydrauliek olietank gemaakt en gemonteerd,
incl. dubbel retourfilter. De tank is geplaatst tussen de 2de en 3de
as, maar ondanks de beperkte ruimte hebben we toch een inhoud van ruim
300 liter weten te realiseren. Rondom de kraan zijn nog een bordesje,
trap en diverse opstapmogelijkheden voorzien. Met de kraan zijn verder
nog een Bakker rijplatentang meegeleverd, alsmede ronde stempelplaten
welke aan de steunpootvoetjes kunnen blijven hangen.Het hulpframe met
open laadbak is naar wens van de klant relatief zwaar gebouwd. De lengte
van de laadbak is 7,2 meter inwendig, de vloer uit stalen tranenplaat.
Verdeeld over de laadvloer zijn nog diverse rongrijen, rongpotten en
vloerankers gemonteerd. Ook zijn rongen meegeleverd in verschillende
modellen; standaard, dubbele voor het opsluiten van de rijplaten en
een rong als opstap bij de kraan. I.v.m. de rijplaten is een versterkt
kopschot voorzien, doorgetrokken tot bovenzijde cabine.